Myynti- ja toimitusehdot

 

 

Crestol Oy:n yleiset myynti- ja toimitusehdot

Tekemällä tilauksen hyväksyt henkilötietojesi käyttämisen.

 

1. Soveltamisala

Näitä myynti- ja toimitusehtoja sovelletaan Crestol Oy:n (jäljempänä myyjä) ja sen asiakkaiden (jäljempänä ostaja) väliseen kaupankäyntiin. Molemmat osapuolet sitoutuvat noudattamaan tilauksen tekohetkellä voimassa olevia ehtoja. Nämä myynti- ja toimitusehdot korvaavat kaikki aikaisemmat myynti- ja toimitusehdot.

 

2. Asiakas

Asiakkaina voivat olla hius- ja kauneusalalla toimivat yritykset, yhteisöt ja yhdistykset, joilla on voimassa oleva y-tunnus, sekä hius- ja kauneudenhoitoalan opiskelijat ja työntekijät. Asiakkaan perustiedot rekisteröidään myyjän asiakasrekisteriin. Tunnukset crestol.fi – tukkuverkkokauppaan ovat henkilökohtaiset. Asiakas sitoutuu pitämään tunnukset salassa sekä olemaan luovuttamatta tunnuksia kolmannelle osapuolelle. Asiakas vastaa henkilökohtaisesti kaikesta käyttäjätunnuksellaan tapahtuvasta käytöstä sekä siitä, että käyttö noudattaa tämän sopimuksen ehtoja. Kaupan tukkuhinnat ovat luottamuksellista tietoa, ja tarkoitettu vain asiakastilin vastuuhenkilölle. Erikois- ja ammattikäyttötuotteiden turvallinen ja oikeaoppinen käyttäminen vaativat oman alansa ammattiosaamista ja -koulutusta. Crestol Oy ei kanna vastuuta tuotteiden väärinkäytöstä tai puutteellisen koulutuksen aiheuttamista välittömistä tai välillisistä vahingoista.

Asiakkaiden ja Crestol.fi:n välisessä kauppasopimuksessa sovelletaan Suomen kauppalakia ellei näissä sopimusehdoissa ole toisin määrätty.

Verkkokaupassa näkyvät kuljetushinnat koskevat vain Manner-Suomea. Asiakas on velvoitettu luovuttamaan tilausta tehdessään täydelliset yhteystietonsa.
Kauneudenhoitoalan opiskelija-asiakkaan tulee ilmoittaa vähintään nimi, osoite, puhelinnumero sekä sähköpostiosoite. Yritysasiakkailta vaaditaan yhteyshenkilön nimi, puhelinnumero ja sähköposti sekä y-tunnus, postiosoite, puhelinnumero ja tarvittaessa laskutusosoite. Asiakkaan henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti eikä niitä luovuteta ulkopuolisille.

 

3. Myyjän velvollisuudet

 

3.1 Toimitusaika

Tuotteiden tilaus pyritään luovuttamaan rahtiliikkeelle 1-3 arkipäivän kuluessa tilauksen saapumisesta. Pidätämme oikeuden toimitusaikamuutoksiin ruuhkatilanteissa meidän ja
logistiikkakumppaneidemme puolelta.

 

3.2 Toimitusehdot

Posti Express – Jakelu annettuun osoitteeseen Posti kertoo, että tilaus on perillä asiakkaalla seuraavana työpäivänä klo 8-16 niillä alueilla, joilla
tämä Postin palvelu on mahdollinen.

Mikäli asiakasta ei tavoiteta annetusta osoitteesta, tilaus toimitetaan lähimpään Postin noutopisteeseen, josta se on noudettavissa 7 päivän ajan. Tuolloin asiakas saa ilmoituksen Postilta tekstiviestitse tai sähköpostitse, kun pakettisi on noudettavissa. Toimitusmuoto ei sisällä soittoa ennen jakelua eikä jakeluajan sopimista.

Postipaketti – Nouto Postista tai Postin pakettiautomaatista Tilaus toimitetaan valitsemaasi Postiin, Postin noutopisteelle tai Postin pakettiautomaattiin.
Lähetyksen kulkua voi seurata sähköpostitse tulevan lähetystunnuksen avulla. Saat tekstiviestin tai
sähköpostin, kun tilaus on noudettavissa. Toimitusaika noin 1-3 arkipäivää.

Tilauksen toimitus
Jos tilattuja tuotteita ei löydy tilaushetkellä varastostamme, toimitamme tilauksen
kokonaisuudessaan vasta puuttuvien tuotteiden saavuttua varastollemme, ellei asiakkaan kanssa
toisin sovita.

Toimitamme tilaukset vain Manner-Suomeen.

Toimituskulut
Postin Express -kuljetus toimitetaan rahtivapaasti aina tilauksen arvon ylittäessä 189€ (alv. 0%).

Rahtirajan alittuessa käytämme Postin Postipaketti -toimitustapaa 6,90€ (alv. 0%).

Huom. Minitilaus kaikille toimituksille 99€ (alv. 0%).

 

3.3 Vaaranvastuun siirtyminen

Vaaranvastuu siirtyy ostajalle, kun tavara sopimuksen mukaisesti luovutetaan ostajalle tai itsenäisen rahdinkuljettajan kuljetettavaksi. Ellei tavaraa luovuteta oikeaan aikaan ja tämä johtuu ostajasta tai ostajan puolelta johtuvasta seikasta, vaaranvastuu siirtyy ostajalle, kun myyjä on tehnyt sen mitä häneltä sopimuksen mukaan edellytetään luovutuksen mahdollistamiseksi.

 

3.4 Takuu

Myydylle tavaralle on voimassa valmistajan ehtojen mukainen takuu, ellei toisin sovita. Takuuasioissa otettava aina yhteyttä myyjään ja esitettävä takuutodistus sekä ostokuitti.

 

3.5 Tavaran ominaisuudet

Myyjä vastaa tavaran laadusta ja muista ominaisuuksista vain sopimuksessa määriteltyjen ja muiden myyjän kirjallisesti antamien, nimenomaan kyseiseen kauppaan liittyvien tietojen mukaisesti.  Myyjä ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu tuotteen virheellisestä käytöstä, tai käytöstä muussa yhteydessä, kuin mihin se on tarkoitettu.

 

3.6 Virhevastuu ja tuotevastuu

Myyjä vastaa vain tuotteessa olevasta suunnittelu-, raaka-aine- tai valmistusvirheestä sen myyntihintaan asti. Myyjä ei vastaa tuotteen virheistä, jotka johtuvat virheellisestä käytöstä.

 

3.7 Välilliset vahingot

Myyjä ei ole velvollinen korvaamaan mitään ostajalle aiheutuneita välillisiä vahinkoja kuten tuotantotappiota, saamatta jäänyttä voittoa tai muuta taloudellista seurannaisvahinkoa.

 

4. Ostajan velvollisuudet

Hinnat
Ellei muuta ole kirjallisesti sovittu, kaikki myyjän ilmoittamat hinnat ovat voimassa toistaiseksi. Kaikkiin hintoihin lisätään arvonlisävero 24 %. Myyjä pidättää itsellään oikeuden ilmoittamiensa hintojen muutokseen, mikäli ne aiheutuvat myyjästä riippumattomista syistä.

Maksutavat
Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Visma Payments Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Visma Payments Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin, ettei kukaan
ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.

Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Lue lisää Visma Paysta: https://www.visma.fi/vismapay/

Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto, Fellow Lasku ja Fellow Yrityslasku.

MobilePay: Voit maksaa MobilePay -lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay -lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay – lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/

Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.

OP Lasku – Joustava tapa maksaa verkko-ostokset. Kaikkien pankkien asiakkaille. OP Laskulla voit tehdä enintään 5 000 euron suuruisia ostoksia ja maksaa ne korottomasti pois 45 vuorokauden sisällä. Halutessasi voit pilkkoa laskun useampaan maksuerään. Ostoksesi näkyvät yhdessä paikassa, joten pysyt helposti perillä rahan käytöstä. Luottorajan avulla pidät kulutuksen haluamissasi rajoissa. Saat laskut kätevästi sähköpostiisi. Verkkopalvelussamme näet tietoja OP Laskun käytöstäsi ja tekemiesi ostosten summan. Voit käyttää OP Laskua, jos olet maksukykyinen yli 20-vuotias, ja sinulla on suomalaisen pankin verkkotunnukset. Lisätietoja OP Laskuun liittyen löydät osoitteesta: https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/paivittaiset/maksaminen/op-lasku

Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot
Visma Payments Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: helpdesk@vismapay.com
Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 8-16)
Postiosoite: Brahenkatu 4, 53100 Lappeenranta

 

5. Reklamaatio ja virheen korjaaminen

Ostajalla on velvollisuus tarkastaa tuotteen kunto ja oikeellisuus tuotteen vastaanottamisen yhteydessä tai ensi tilassa sen jälkeen. Kaikki tuotteisiin liittyvät huomautukset on esitettävä myyjälle välittömästi puutteen tai virheen tultua ostajan tietoon. Avatuilla tuotteilla / pakkauksilla ei ole palautusoikeutta. Toimitus katsotaan hyväksytysti vastaanotetuksi, ellei siitä ole huomautettu neljäntoista (14) päivän kuluessa toimituspäivästä.

Myyjällä on oikeus ensisijaisesti joko korjata virhe tai toimittaa uusi tavara. Ostajalla ei ole oikeutta vaatia toimitusta, jos olosuhteissa on tapahtunut sellainen muutos, joka olennaisesti muuttaa alkuperäisesti sovittujen suoritusvelvollisuuksien suhdetta.

Ostajan tulee palauttaa virheelliseksi tai vääräksi havaitsemansa tuote alkuperäisessä ja myyntikuntoisessa pakkauksessaan myyjän antamien ohjeiden mukaisesti. Myyjä tarkistaa
palautetun tuotteen mahdollisen virheen toteamiseksi joko itse tai antaa tuotteen tarkistamisen tuotteen valmistajan tehtäväksi. Vioittuneen jälleenmyyntituotteiden kohdalla tulee mukaan aina liittää ostokuitti tai sen kopio.

 

6. Palautus- ja vaihto-oikeus

Tuotteen mahdollisesta palautuksesta on sovittava aina tapauskohtaisesti myyjän kanssa, joka antaa ostajalle palautusohjeet.

Varastoitavilla verkkokaupasta tilatuilla tuotteilla on neljäntoista (14) päivän palautus- ja vaihto- oikeus. 14 päivän palautusoikeus alkaa siitä päivästä lukien, kun asiakas fyysisesti vastaanottaa tuotteen. Palautettavien tuotteiden tulee olla avaamattomia, vahingoittumattomia alkuperäispakkauksissaan ja sisältää kaikki niihin liittyvät osat. Ostaja vastaa aina palautuskuluista.

Huomioithan, että tilauksen noutamatta jättäminen ei ole palautus. Toimipaikasta palautuva, asiakkaan noutamatta jättämä lähetys ei ole palautus. Veloitamme noutamattoman lähetyksen palautumisesta aiheutuvina kuluina tilauksen toimituskuluja vastaavan summan.

 

7. Erimielisyyksien ratkaiseminen

Myyjän ja ostajan väliseen sopimukseen liittyvät erimielisyydet pyritään ensisijaisesti ratkaisemaan osapuolten välisin neuvotteluin. Ellei toisin ole sovittu eikä neuvotteluissa päästä sovintoon, riidat ratkaistaan Uudenmaan käräjäoikeudessa.

 

8. Yhteystiedot

Crestol Oy (y-tunnus 0782186-4)
puh. 020 776 9820
info@crestol.fi

 

 

Tilaa uutiskirje sähköpostiisi!

Saat ensimmäisenä Crestol Professionalin tuoreimmat kuulumiset sekä uusimmat tarjoukset sähköpostiisi.

Odota...

Kiitos tilauksesta!